Heimur

Witaj w świecie Heimur.


#1 14 Mar 2012 9:22

 Viltharis

Strażnik

5612138
Skąd: Warszawa, Polska
Zarejestrowany: 06 Mar 2012
Posty: 8
Punktów :   

Umiejętności

Umiejętności



Wartości umiejętności można opisać w następujący sposób:

1 - tragiczny,
2 - beznadziejny,
3 - słaby,
4 - średni,
5 - dobry,
6 - bardzo dobry,
7 - świetny,
8 - genialny,
9 - mistrzowski,
10 - legendarny

Lista


Przed każdą umiejętnością będzie podana grupa, do jakiej dana zdolność należy. Grupy są wydzielane pod względem atrybutów, które są kluczowe dla danej umiejętności. Kiedy dla danej umiejętności istnieje więcej niż jeden atrybut (zastosowany jest znak "/", to należy to czytać jako średnią arytmetyczną zaokrąglaną w dół).

Siła:
* Górnictwo - umiejętność wydobywania cennych rud i kamieni szlachetnych, bez ich zniszczenia,
* Rzemiosło (kowalstwo, kamieniarstwo) - różne talenta, do których trzeba mieć fach w ręku,
* Walka (tutaj należy wpisać klasę broni, jakimi się walczy. Jasne jest, że ktoś, kto walczy mieczem dwuręcznym poradzi sobie z półtoraręcznym, trzymając go oburącz, ale już niekoniecznie z mieczem jednoręcznym) - umiejętność stosowania broni białej,
* Walka wręcz (pięściami) - umiejętność walki na pięści.

Zręczność:
* Akrobatyka - umiejętność robienia salt, przewrotów, przydatną między innymi przy upadaniu (minimalna zręczność - 13),
* Jeździectwo - umiejętność jazdy konnej oraz dosiadania innych zwierząt wierzchowych,
* Pływanie - umiejętność przemieszczania się po wodzie i utrzymania się na jej powierzchni,
* Powożenie - umiejętność sterowania powozem lub karocą,
* Rybołówstwo - umiejętność połowu ryb z jezior i rzek,
* Rzemiosło (ciesielstwo, krawiectwo) - różne talenta, do których trzeba mieć fach w ręku (minimalna zręczność - 12),
* Sztuka (taniec, gra na wybranym instrumencie, malarstwo, rzeźbiarstwo) - różne talenta, rozumiane jako szeroko pojęta sztuka,
* Unieszkodliwianie pułapek - umiejętność rozbrajania pułapek stojących na drodze (minimalna zręczność - 13),
* Walka (na zręczność można brać walkę broniami lekkimi, jak sztylety, czy krótkie miecze, należy to zaznaczyć w karcie postaci) - umiejętność walki finezyjnej bronią białą,
* Włamywanie się - umiejętność otwierania tego, co zamknięte (minimalna zręczność - 12),
* Złodziejstwo - umiejętność niepostrzeżonego zabrania komuś mieszka, wyjęcia przedmiotu z kieszeni i tym podobnych (minimalna zręczność - 13),

Inteligencja:
* Alchemia - umiejętność tworzenia różnorodnym mikstur magicznych,
* Czytanie i pisanie - umiejętność czytania i pisania (minimalna inteligencja - 9),
* Czytanie run - umiejętność odczytywania sekretnych, zwykle magicznych znaków (minimalna inteligencja - 12),
* Język (poza rodzimym - wspólny, elfi, gnomi lub krasnoludzki) - umiejętność posługiwania się obcym językiem (by umieć lepiej niż słabo należy mieć inteligencję na poziomie wyższym niż 9),
* Magia (zostanie opisana później, w innym dziale) - umiejętność tkania zaklęć,
* Modlitwy (tak jak magia) - umiejętność wzywania mocy swego bóstwa,
* Wiedza (geografia, historia, legendy, polityka, potwory, wybrana rasa, magia - określa zasób wiedzy teoretycznej w danej dziedzinie, co nie znaczy, że ktoś, kto nie ma wiedzy (elfy) nie będzie umiał przedstawiciela takiej rasy rozpoznać, jak go spotka)

Zmysły:
* Czytanie z ruchu warg - umiejętność rozpoznawania słów na podstawie ruchu warg danej osoby (minimalne zmysły - 12),
* Empatia - zdolność postrzegania i rozumienia ludzkich uczuć,
* Gotowanie - umiejętność przyrządzania smakowitych posiłków,
* Przeszukiwanie - umiejętność znajdowania pułapek i innych obiektów, ukrytych przed wzrokiem innych (minimalne zmysły - 13),
* Tropienie - umiejętność odnajdowania śladów ludzi i zwierząt (minimalne zmysły - 11),

Siła/Zręczność:
* Rzemiosło (płatnerstwo, jubilerstwo) - różne talenta, do których trzeba mieć fach w ręku (minimalna zręczność - 12),
* Wspinaczka - umiejętność wchodzenia po stromych ścianach (minimalna zręczność - 11)

Zręczność/Inteligencja:
* Hazard - umiejętność kantowania w różnych grach towarzyskich (zręczność często bardzo przydatna),

Zręczność/Zmysły:
* Łucznictwo (także stosowanie kusz, choć do naciągnięcia kuszy potrzebna jest też niemała siła) - umiejętność strzelania z łuków, kusz i im podobnych,
* Rzucanie - umiejętność rzucania kamieniami, toporkami, nożami, a także stosowanie procy (minimalne zmysły - 10),
* Skradanie się i ukrywanie się - umiejętność cichego przemieszczania się i chowania w dogodnych miejscach (minimalna zręczność - 11),
* Szuka przetrwania - umiejętność przetrwania w głuszy,

Zdolności niezwiązane z atrybutami:
* Etykieta - zdolność zachowania się w towarzystwie,
* Kupiectwo - znajomość cen i zdolność do targowania się,
* Sztuka (śpiew) - umiejętność posługiwania się swoim głosem do wydobywania pięknych dźwięków,
* Zimna krew - umiejętność opanowania mimiki twarzy w emocjonujących sytuacjach,
* Żeglarstwo - umiejętność obsługi statków, łodzi i innych jednostek pływających,

Umiejętności rasowe


Każda z ras ma charakterystyczne dla siebie umiejętności rasowe, z których cztery, na początku dostaje na poziomie "2".

Człowiek:
Pływanie,
Wspinaczka,
Walka: jedna dowolna broń, lub pięści,
Sztuka przetrwania,
Rzucanie (sztyletem, toporkiem lub kamieniem)
Jeździectwo

Krasnolud:
Kupiectwo,
1. Rzemiosło (kowalstwo, jubilerstwo, kamieniarstwo, lub płatnerstwo)
2. Rzemiosło (kowalstwo, jubilerstwo, kamieniarstwo, lub płatnerstwo)
Walka toporem lub młotem,
Zimna krew

Niziołek:
Skradanie się i ukrywanie sie,
Strzelanie z procy lub rzucanie,
Akrobatyka,
Gotowanie lub sztuka przetrwania,
Taniec,
Złodziejstwo,
Włamywanie się,

Gnom:
Rzemiosło (mechanika),
Rzemiosło (kowalstwo, jubilerstwo, kamieniarstwo lub płatnerstwo),
Rzucanie (kamieniami, w co też wpisują się butelki z materiałami wybuchowymi),
Strzelanie z broni palnej,
Skradanie się i ukrywanie się,

Elf:
Skradanie się i ukrywanie się,
Łucznictwo,
Tropienie,
Jedno z: śpiew, taniec, gra na wybranym instrumencie,
Jedno z: rzeźbiarstwo, malarstwo, rysowanie,
Sztuka przetrwania,

Umiejętności elfów zależne też być mogą od szczepu, z którego się wywodzą - pytać MG.

Oprócz tego w skład umiejętności każdej postaci wchodzi jej rodzimy język lub ten, w otoczeniu którego się wychowała.

Mieszanki zestaw ustalają z MG.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.apokalipsa2012.pun.pl www.polskiziomserwer.pun.pl www.deatch.pun.pl www.zolzy.pun.pl www.se-forum.pun.pl